About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Wednesday, October 29, 2008
 

حدود 1-2 هفته پیش با تلاشها و مجاهدتهای بسیار موفق شدیم بالاخره به برکات اینترنت پر سرعت!! ملی موفق شدیم dvd جدید گروه dream theater موسوم به Chaos in Motion رو دانلود کنیم! توی این پست بنا به سنت قدیمی این وبلاگ یه نیمچه بررسی و review ی داریم روی این دی وی دی.

دوستانی که با این گروه بیشتر آشنا هستن میدونن که اعضای اون "بسیار" پرکارن و هر سال اگه آلبومی / سولو آلبومی / side projectی یا دی وی دی اجرای زنده ای چیزی ندن اون سال نمیگذره. این مساله به خودی خود میتونه مزایا و معایب خودش رو داشته باشه

اما از اصل داستان دور نشم و بیام سراغ دی وی دی جدید این گروه که از تور جهانی آخر گروه در ساپورت آخرین آلبومشون Systematic Chaos تهیه شده

اولین نکته اختلاف این dvd با سه dvd قبلی گروه Scenes from newyork, live in budokan, score هستش که برخلاف اون 3 دیسک که به اجرای یه شب پرداخته بودن توی این dvd شما با مجموعه ای از اجراها توی شهرهای مختلف در طول تور یک سال و یک روزه! گروه طرف هستین. از بانگکوک تایلند تا تورنتو تا امستردام و سایر شهرها. خود این موضوع باعث شده که بعضی از آهنگها چه از نظر فیلم برداری و چه از نظر کیفیت صدا به نسبت بعضی دیگه از آهنگها در سطح پایینتری قرار بگیرن تا جایی که بعضی از جاها شما احساس میکنین که دارید به یه bootleg نگاه میکنید نه یه official dvd. که این موضوع ظاهرا طبق گفته portnoy درامر گروه عمدا انجام شده تا احساس تنوع به بیننده دست بده به نسبت dvdهای قبلی (خوب مگه مجبورین هر سال dvd بدید؟ D: )

موضوع دیگه استفاده از sequenceهای پشت صحنه اجرای گروه بین آهنگهاست که باز کمی تفاوت داده به کار. یه جورایی من رو یاد Killadelphia اجرای زنده گروه lamb of god میندازه که بین آهنگها یه گریزی به مصاحبه و پشت صحنه و این داستانها میزنه.
کلا توی این dvd تلاش شده تا به عنوان بیننده و fan اطلاعات بیشتری به نسبت dvdهای قبلی در کنار دیدن اجرای آهنگها داده بشه. از مقدار غذای مصرفی کل تیم تور گروه تا میزان تجهیزات و ... که توی bonus dvd بهش پرداخته شده تا مسخره بازیهای اعضای گروه سر مسائلی مثل rock juice !! یا پرداخت حقوق به crew که دیدنش خالی از لطف نیست.

در مجموع دیدن این دی وی دی به طرفدارهای خوره این گروه پیشنهاد میشه ولی اگه یه طرفدار معمولی هستین اگه ندیدید هم چیز خاصی از دست ندادید بخصوص که از نظر کیفیت صدا برداری و فیلم برداری اصلا قابل قیاس با Score نیست. همونطور که قبلا ذکر شد اعضای گروه سعی کردن حال و هوایی مشابه دی وی دی سال 97 گروه five years in livetime به دست بیارن که به نظر من کاملا موفق بودن.

از نظر کیفیت اجرا هم در مورد سازها که مثل همیشه اجراها قابل قبوله منتها بعضی جاها به علت عدم کیفیت مناسب صدا بعضی چیزها توی ذوق میزنه. وکالز بعضی جاها بسیار خوب و بعضی جاها هم بسیار ضعیف بود (به خصوص blind faith - که آهنگ خوبی هست و کم هم اجرا شده. متاسفانه) و اما ست لیست:طبق معمول سعی شده که توی این dvd ترکهایی که توی اجراهای قبلی کمتر دیده شدن یا دیده نشدن + ترکهایی از آلبوم آخر گروه اجرا بشه که خوب میشه گفت موفقیت آمیز بوده. highlightهای این اجرا برای من Lines in The sand و The ministry of Lost souls و medley آخر کنسرت بودن.

ست لیست کامل هم به شرح زیره:

1. Intro/Also Sprach Zarathustra
2. Constant Motion
3. Panic Attack
4. Blind Faith
5. Surrounded
6. The Dark Eternal Night
7. Keyboard Solo
8. Lines In The Sand
9. Scarred
10. Forsaken
11. The Ministry Of Lost Souls
12. Take The Time
13. In The Presence Of Enemies
14. Medley: I. Trial Of Tears II. Finally Free III. Learning To Live IV. In The Name
Of God V. Octavarium

درنهایت اگه بخوام امتیاز بدم 7 از 10

Labels: , , , ,

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin