About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Sunday, January 23, 2005
 



این هم یه خبر خدا برای .آدمهای خوره ای مثل خودم خبر خیلی خوبیه!!

آلبوم سولوی جان پتروچی به زودی عرضه میشه . کاور یا همون طرح روی جلد آلبوم و ترک لیستش به شرح زیر و بالا اعلام شده :

1 Jaws of Life
2 Glasgow Kiss
3 Tunnel Vision
4 Wishful Thinking
5 Damage Control
6 Curve
7 Lost Without You
8 Animate-Inanimate

راستی این همه آدم میاد اینجا هیچ حرفی نظری انتقادی واسه زدن نداره یا کالبیرها خیلی بالاست ؟ چیه قضیه؟
تا بعد...
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Tuesday, January 11, 2005
 
با درود به ملت همیشه در صحنه و علاقه مند به موسیقی راک و این وبلاگ و ...
درطی این مدتی که ما آپدیت نکردیم اتفاقات زیادی افتاد ، از جمله اینکه این وبلاگ یک ساله شد و به عبارتی 12 ماه از مدتی که خزعبلات به خورد شما دادیم گذشت.حالا اینکه چرا بعد از این یک سال از رو نرفتین و هنوز میاید اینجا دیگه علتش چیه خدا میدونه!
مورد دوم اینکه کلی احساسات میهن پرستانه ملت غلیان کرد و پتیشن بازی و خلیج فارس ایران اسفالت باید گردد و این حرفها !! که نتیجه هم داد ما هم اینجا تبریک میگیم!
مورد سوم اینکه سایت ارکات فیلتر شد و ملت همیشه درصحنه اکیپ و دوست یاب یکی از سرگرمیهاشون کم شد ! (حالا بماند که خودمون هم سر میزدیم! )
و مورد چهارم دوستان بسیاری در رای گیری این وبلاگ حقیر شرکت کردن و جالبی نتایج اینه که با مرگ Dime رای های آلبوم Cowboys From hell چند تایی رفت بالا ! و این امر یکبار دیگر مرده پرستی ذاتی ایرانیان رو ثابت کرد !! البته کماکان آلبوم خدای Rust in peace در صدر جدوله که خداییش هم حقشه !
اما درمدت اخیر سوژه برای آپدیت به چشم نخورد به خصوص که بعضی از دوستان آپدیتهای خدایی در باب موسیقی راک و آلبومهای موسیقی کردن از جمله این پست درباب آلبوم خدای Amused to death که البته یه نمونه توپش رو هم قبلا جناب غارنشین با جزییات خیلی بیشتری نوشته بود. خلاصه اگه با حضرت waters حال میکنید بهش یه نگاهی بندازید. به همین علت ما هم دیدیم چون قبلا درباب گیتارهای حضراتی چون استیو وای و مالمستین reviewهایی داشتیم که اگه دلتون بخواد میتونید اینجا و اینجا گیرشون بیارید گفتیم به مناسبت یک سالگی و این حرفها یک آپدیتی هم بکنیم و توضیحاتی راجع به گیتار مخصوص حضرت John petrucci هم بکنیم ! خوب این از مقدمه که طولانی هم شد...




خب عرض به حضور مبارک شما که جناب پتروچی تا سال 1999 از گیتارهای Ibanez استفاده میکرد و این کمپانی کلیه نیازهای ایشون رو (چه 6 سیم و 7 سیم و آکوستیک) تامین میکرد.ولی از اونجایی که ایشون خواستن یه تغییراتی روی گیتارشون بدن و کمپانی Ibanez هم چندان روی خوشی به قضیه نشون نداد این بابا هم گفت گور پدرتون و رفت سراغ یه کمپانی امریکایی کوچک ولی بسیار خوش نام . Ernie Ball Music Man . این کمپانی از لحاظ وسعت به هیچوجه با غولهای امریکا مثل Fender یا Gibson و یا رقبای بزرگ ژاپنی مثل ESP , Ibanez , Yamaha قابل قیاس نیست ولی به علت دقتی که توی ساخت سازهاش داره آدمهای خیلی کت و کلفتی از سازهای این کمپانی استفاده میکنن. از جمله این افراد میشه به Vinnie Moore , dave Larue (bass) , Steve Morse و خیلیای دیگه اشاره کرد.من معتقدم همین جناب استیو مورس توی تصمیم پتروچی در انتخاب این کمپانی بی تاثیر نبوده چون ایشون به شدت تحت تاثیر حضرت مورس هستن (یادم باشه یه پست هم راجع به این جونور بزنم سر فرصت) خب اما برگردیم سر مشخصات گیتار Ernie Ball music man که به طور اختصار به نام EB/MM JP6 و JP7 برای مدلهای شش سیم و هفت سیم نام برده میشه.
بدنه گیتار جدید که از سال 99 استفاده شد مثل گیتارهای Ibanez از چوب Basswood ساخته شده.البته خیلیها با چوب basswood حال نمیکنن و چوبهایی نظیر Mahogany یا alder رو ترجیح میدن که صدای پرتری داره ولی بالاخره vai و satriani و petrucci باید یه چیزی بدونن دیگه !! لذا ما هم basswood را ترجیح میدهیم (کی از ما نظر خواست حالا!)
البته کمپانی EB MM برخلاف Ibanez دست جان رو برای ساخت این گیتار کاملا باز گذاشت و گفت هر تغییری بخوای مقدوره به جز سردسته Headstock گیتار که شکل سنتی همه گیتارهای EBMM رو حفظ کرده که یه خورده هم در نوع خودش منحصر بفرده. 4 تا تیونر در بالا و دو تا پایین !
پیکاپهای مورد استفاده در این گیتار مطابق روند همیشگی جان Di Marzio Custom هستن که روی Ibanez هم بود. کماکان هر دو پیکاپ passive هستن. همینطور گیتار 24 فرت بوده و مجهز به سیستم ترمولوی مخصوص EBMM هستش که قابلیت pull/push ویبراتور رو داره ولی سیستم locking ویبراتورهای فلوید رز رو نداره (جل الخالق!) . همچنین یکی از ویژگیهای منحصر بفرد دیگه این گیتار مجهز بودنش به Piezo pickup در کنار پیکاپهای الکتریکه که برای قسمتهای clean یا acoustic صدای منحصربفرد گیتار آکوستیک رو به گیتار الکتریک میده ! صدای فوق العادش رو توی live in budokan یا scenes from newyork میشه شنید.



خب همونطور که بر همگان واضح و مبرهن است بحثهایی که شد و تمام این مشخصات رو EB/MM JP7 هم داره منتها با یه سیم اضافه تر!!((: که Low B کوک میشه ...
راستی مورد آخر...صدای استودیویی این گیتار رو میتونید از آلبوم Six Degrees of inner turbulence به بعد بشنوید چون برخلاف تصور همگان آلبوم Scenes from a memory هم با گیتارهای Ibanez ضبط شده و از تور این گروه بود که تازه اولین نمونه های EBMM به دست پتروچی رسید و ازشون استفاده کرد.در اجرای زنده Metropolis 2000 هم فقط 3 تا گیتار داره . 2 تا 6 سیمه و یک هفت سیمه که اولین EBMM ها بودن.
تا بعد...
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin