About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Tuesday, February 22, 2005
 
با درود دوباره !! ((:
آقا یک موضوع بسیار خنده دار و مضحک باعث شد تا قضیه سرد نشده یه پست بزنیم !! خبر اینه که جناب Dave Mustaine یه جورایی خل شده و سایت Megadeth.com رو فعلا تعطیل کرده !! حالا علت چیه ؟ همونطور که میدونید ساختار گروه کاملا تغییر کرده و غیر از ماستین همه اعضای گروه عوض شدن . به این علت ظاهرا عده ای از طرفداران در message board سایت رسمی گروه یه poll گذاشتن که اعضای جدید بهترن یا اعضای قدیم ؟ و بهتره کی از قدیمیها بیاد توی گروه . تا اینجای قضیه مشکلی نیست (لااقل از نظر من که نیست!!) مشکل جایی شروع شده که dave که زیاد هم به سایتش و message board سایت رجوع میکنه این قضیه رو دیده و این پست رو در سایت زده:

-------------------------------------------------------------------------------------
droogies ! (لغتی که ماستین fan ها رو باهاش خطاب قرار میده)

من در اطاق تعویض لباس بودم که رفقا بهم درمورد این poll مسخره گفتن که شما اعضای قدیم رو با جدید قیاس کردید. بگذارید بهتون یادآوری کنم :

قیاس James Mcdonough با dave ellefson : جیمز برنده است . دیوید من رو برای پرداختن 18.5 میلیون دلار sue کرد و گروه و زندگی و خانواده من رو به لجن کشید.

جیمز فقط واسه راک و خوشحال کردن شما با ماست . چطور میتونید اینقدر احمق باشین؟


مقایسه Glen Drover با Al Pitrelli : گلن میبره ! Al خوب بود . خیلی خوب . ولی قلبش جای دیگه ای بود. و من میدیدم که عمدا روی عکس من رو در آلبومها یا عکسها امضا میکرد . در مورد من بد حرف میزد . در حالی که من رفته بودم و از خوبیهاش میگفتم!!

مقایسه Glen با Marty Friedman : گلن میبره !! (این دیگه خیلی حرفه از نظر من) مارتی از گروه رفت که واسه یه دختر ژاپنی پاپ بزنه ! رفته کیمونو میپوشه !! بهش بعد از ریسک گفتم که میخوایم باز متال کار کنیم و به ریشه های خودمون برگردیم و اون رفت!! (حالا بماند که مارتی آلبوم Music for speeding رو عرضه کرد که کاملا متال و سرعتیه)

مقایسه Glen با Jeff Young : گلن میبره . جف گیتاریست بزرگی بود ولی به اینکه سولوهاش به کریس پولند شبیه باشه علاقه ای نداشت .جف بیشتر به درد سبک دیگه ای از موسیقی میخورد.

مقایسه Glen با Chris poland : گلن میبره . کریس جز میزنه . همیشه میزده و هیچ وقت یک سولو رو دو بار یک جور نزده . هرچند که گلن کریس رو ستایش میکنه

Glen اینجاست واسه راک و شاد کردن شما . چطور میتونید اینقدر احمق باشید ؟!!

مقایسه Shawn Drover و Jimy DeGrasso : شان میبره . جیمی توی megadeth خوشحال نبود . و این اوضاع رو براش سخت کرده بود . هر آلبومی رو با آلبوم زنده rude awakening قیاس کنید . جیمی آهنگها رو شبیه اصلشون نمیزد !

مقایسه Shawn با Nick menza : شان میبره . من سعی کردم دوباره با نیک کار کنم ولی دلیلی واسه این کار نیست . اون رو فرستادم خونه چون آماده نبود و دیگه نمیتونست کارهای گروه رو بزنه

مقایسه Shawn با Gar Samuelson : خب این سخته . باید بگم مساوی هستن . هر دو فوق العاده هستن

Shawn اینجاست واسه راک و شاد کردن شما . چطور میتونید اینقدر احمق باشید؟!!

با اینکه این پست برای همه صادق نیست . ولی شما با این نظرسنجیتون در مورد اینکه چه کسی باید در گروه باشه اون هم در "سایت من" من رو رنجوندید

اینها پسرای منن . دوستشون داشته باشید یا اینجا رو ترک کنید !!
من شوخی ندارم !
---------------------------

تازه بعد از این نامه عجیب و غریب ظاهرا حس کرده این پست کافی نیست و زیاد جدی گرفته نشده و یک نامه دیگه زده به شرح زیر :

----------------------------
بعضیها انگار قضیه رو نگرفتن :
droogies
فقط برای روشن شدن ، این جا سایت منه . شما دارید پسرهای من رو میرنجونید. حالا میگید با من در مورد دفاع از اونها موافق نیستید ؟
خداحافظ ! فرصت زیادی برای سفر دارین تا روی این قضیه فکر کنین

وقتی روی این قضیه هستین . وارد یک گروه بشید و وقتی در مورد شما هم مزخرف گفتن اون موقع تازه من به نظرتون توجه خواهم کرد.

این سایت یکی از بهترین جاهای دنیای مجازیه . میدونید چرا ؟ چون ما عادلیم . ما با مردم درست برخورد میکنیم و مزخرفات رو هم تحمل مکنیم .

من به اندازه کافی از این قضیه پر شدم و دیگه کافیه . با جریان حال نمیکنید؟ برید یه جای دیگه . حتما هم خواهید رفت چون اگه با احساس من در مورد این توهینها مشکل دارید خیلی سریع از سایت اخراج Ban خواهید شد . توهین به اشخاصی که هیچ وقت اجرای زنده اونها رو ندیدید. بیش از اون احمقید که بدونید من اینجا بودم که ببینم دیگران چی کار کردن و شما ندیدید!

هیچ کس بی گناه نیست و همه میدونن که من هم در سالهای گذشته اشتباهاتی مرتکب شدم . ولی من این مزخرف رو تحمل نمیکنم

پایان داستان . من کل سایت رو خواهم بست . اهمیتی هم نمیدم .

--------------------------------------------------------------------------------------
اگه متن انگلیسی و اصلی رو خواستین به سایت رسمی گروه نرید چون دیو سایت رو بسته !! اینجا میتونید پیداش کنید . درضمن قضیه fake و اینا هم نیست...خیالتون راحت ... جدا که قاط زده کامل. حالا کاری به ellefson و menza ندارم ولی قیاس با مارتی فریدمن از اون حرفهاست...به هر حال قضاوت با شما ... تا بعد ((:
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Sunday, February 20, 2005
 
Steve Morse ... Gary Moore , and bunch of news

با درود به امت همیشه در صحنه موزیک باز
خب قسمت اصلی این آپدیت رو بالاخره اختصاص میدیم به Steve Morse . یکی از گیتاریستهای صاحب سبک و البته قدیمی راک . که چند بار قرار بود در موردش بنویسم و همش مسائل مختلف پیش میومد. همینطور یه سری اخبار جدید هم در مورد گروههای مختلف و همینطور قسمتی از مصاحبه Gary Moore با مجله new guitarist ... اما قبل از همه بریم سراغ حضرت مورس:




استیو مورس یکی از گیتاریستهای بسیار صاحب سبک و همینطور بسیار versatile و انعطاف پذیره . همینطور از اون تیپ آدمهاییه که خیلی خیلی پرکاره و خیلی کم پیش میاد که بیکار باشه و همیشه درگیر پروژه یا یه کارگروهی اصلی یا فرعی بوده و هست . از نظر نوازندگی هم گیتاریست قوی و باتکنیکی به حساب میاد و کارهاش هم این موضوع رو ثابت کرده .

استیو مورس متولد 28 جولای 1954 در اوهایوست ولی به همراه خانواده اش خیلی زود به به جورجیا نقل مکان کردن . جایی که با بالا رفتن سنش و در بچگی شروع به یادگیری گیتار کرد . مثل اکثر نوازنده های تازه کار اون موقع مورس هم تحت تاثیر بزرگان اون زمان یعنی Jimi Hendrix , Jimmy Page , Eric Clapton و بیتلز بود. اولین گروهی که وی تشکیل داد به همراه برادرش دیو بود که عنوان plagueرو به گروه دادن و بیشتر به کاور کردن کارهای led zeppelin و cream مشغول بودن .
مورس در جوانی به علت اینکه حاضر نبود موهاش رو کوتاه کنه از دبیرستان اخراج شد و به همین علت به تحصیل موسیقی در دانشگاه میامی مشغول شد و در اونجا بود که گروه Dixie Dregs رو تشکیل داد و اولین دموها رو رکورد کرد که الان برای علاقه مندان موسیقی مورس collector item به حساب میان. گروه Dixie Dregs با ضبط آلبومهای خودش در طی دهه 70 بسیار پرکار بود و میشه گفت مدام در حال تور دادن در کشور بودن و زمانهایی هم که خارج از تور بودن مشغول نوشتن کارهای جدید میشدن . در واقع مغز متفکر اصلی dregs خود مورس بود و بیشتر کارها رو خودش به تنهایی می نوشت. آلبوم اول یا به عبارتی Debut album گروه با عنوان free fall در 1977 عرضه شد . بعد از ارائه آلبوم what if , در شرایطی که به نظر همه چیز درست داشت پیش میرفت کمپانی اسپانسر گروه ورشکست شد.گروه دنبال یک اسپانسر جدید گشت تا arista records با اونها قراردادی برای نوشتن 3 آلبوم بست.dregs of the earth و unsung heros آلبومهای جدیدی بودن که عرضه شدن . همینطور گروه برای کسب محبوبیت بیشتر عنوان خودش رو از dixie dregs به the dregs تغییر داد. هرچند که تغییر زیادی در موفقیت اقتصادی گروه نداشت.
جدا شدن استیو مورس از dregs به عنوان مغز متفکر باعث شد که با ترک وی گروه از هم پاشیده بشه.در طی این دوره مورس بارها از موزیک دور شد . ابتدا Steve morse band رو تشکیل داد . بعد مدت کوتاهی به کار به عنوان گیتاریست در گروهی با عنوان kansas مشغول شد و حتی در دوره ای نوازندگی رو به صورت حرفه ای کنار گذاشت و موهاش رو کوتاه کرد و بعنوان یک خلبان مشغول به کار شد!! در 1989 یک بار دیگه به دنیای موسیقی برگشت و اولین آلبوم رسمی سولوی خود رو با عنوان High Tension Wires عرضه کرد.
سالهای پایانی دهه 80 سالهای خوبی برای گیتاریستهای قدرتمندی نظیر مورس ، وای ، جانسون و ستریانی بود . نشریه معتبر guitar world عنوان بهترین گیتاریست سال رو هم به مورس اعطا کرد. در 1991 دومین آلبوم گروه سه نفری مورس با نام Southern Steel عرضه شد . و بالاخره در 1994 بود که دیپ پرپل از مورس خواست جایگزین ریچی بلکمور افسانه ای بشه و اون هم پذیرفت. درواقع مورس بعد از ستریانی به عنوان گیتاریست جدید دیپ پرپل انتخاب شد.بعد از اجراهای زنده اولین کار با پرپل با مورس در سال 96 با عنوان Purpendicular عرضه شد.در سال 99 اجرای زنده با پرپل به همراه ارکستر لندن در طی دو شب به همراه مورس به عنوان لید گیتاریست انجام شد . همینطور مورس با همراهی بیسیست خودش dave larue و van romaine اجراهایی از کارهای dregs رو انجام داد.
در سال 2000 آلبوم major impacts تحت نام کمپانی Magna Carta (کمپانیی که البومهای LTE 1 , 2 رو هم عرضه کرده) ضبط شد و بالاخره آخرین کار جدید مورس در سال 2002 با نام split decision با نوازندگی بیس Dave Larue عرضه شده . درضمن همکاری مورس با deep purple همچنان ادامه داره.

...

اما خبرهای جدیدکه باز در نوع خودشون جالب هستن به خصوص این اولی :

1-مجله New guitarist یه مصاحبه با گری مور که یکی از گیتاریستهای قدیمی و صاحب سبک بلوزه داشته . گری مور هم نامردی نکرده و در این مصاحبه در مورد تور G3 گفته :

" واقعا مثل یه کار کلیشه ای قدیمی به نظر میرسه! من قدرت و تکنیک این نوازنده ها رو درک میکنم ولی اثری روی من نمیذارن. من این اجرا رو با پسرم دیدم و اون بیشتر از یه آهنگ از هرکدوم از 3 نفر رو نتونست تحمل کنه!! این اجرا مثل یه سیرک بود. من نمیخوام کسی رو ضایع کنم ولی اگه اینطور به نظر میرسه هم اهمیتی نمیدم! این حقیقته . yngwie میاد و هرچی میزنه همون چیزیه که تو 2 دقیقه اول شنیدی !! بعد vai میاد و با یه گیتار با 3 تا neck کار میکنه که واقعا هوشمندانه است چون از fretless استفاده میکنه ولی موزیک کجاست ؟! کسی اینجا هست که بتونه یه آهنگ بنویسه؟! "

خلاصه حسابی گند زده به هیکل G3 . جالبه که به Satch گیر نداده ! لابد روش نشده این خبر رو از forum سایت رسمی vai گیر آوردم . خود vai هم آلبوم جدیدش عرضه شده که البته ما هنوز گیرمون نیومده .

2-خبر بعدی بدون ارتباط با آپدیت قبلی وبلاگ نیست . روز 1 مارس تاریخ عرضه یا همون release date آلبوم سولوی جان پتروچی با عنوان Suspended animation به طور رسمی اعلام شد . کمتر از 10 روز دیگه ...

3- آخرین خبر مصاحبه کوتاهیه که سایت bravewords.com با James LaBrie انجام داده و در مورد آلبوم جدید Dream theater که درحال ضبطه صحبت کردن . Labrie گفته :

"درحال حاضر مشغول ضبط وکالز هستیم و تا الان 3 تا آهنگ رو خوندم و الان سر آهنگ چهارم هستم. احتمالا تا 25 فوریه این کارو تموم میکنم.در مورد آلبوم زیاد اجازه نداریم حرف بزنیم فقط این رو میگم که معتقدم این آلبوم بهترین کاریه که تا الان نوشتیم و فوق العاده هم پراگرسیوه . همینطور در عین heavy بودن با سایر استایلها کاملا توازن داره. در مورد اینکه آیا این آلبوم به سنگینی آلبوم train of thought هست باید بگم بعضی لحظات آلبوم اون حال و هوا رو داره . ولی در کل نه .در این آلبوم تاکید ما روی اون تیپ کار نیست. در مورد زمان احتمالی عرضه آلبوم . ماه June پیش بینی میشه "

این هم خبرهای جدید...نظری چیزی داشتین کالیبرو جمع کنید بگین! تا بعد...
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin