About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Monday, November 06, 2006
 

یکی دیگه از نوازنده هایی که شدیدا مورد respect من قرار داره جناب مستطابalexi laiho گیتاریست گروه children of
bodom یا به قول خودشون cob هستش.





این گیتاریست با وجود سن و سالش جزو یکی از قوی ترین rockstarها و Guitar heroهای امروز دنیای موسیقی به حساب میاد که به همراه گروهش و همچنین توی کارهایی به جز کارهای گروه خودش شرکت داشته و سبک کاری منحصر به فرد خودش رو داره.

از این نظر و به نسبت فرم کاری، سن و سال و قدرت نوازندگی شاید تنها کسی که در این لحظه به ذهنم میرسه که کارهاش واقعا برام قابل قبوله Jeff Loomis گیتاریست گروه Nevermore باشه که واقعا جزو فوق العاده ترین rock starهای نسل جدیدتر موسیقی متال به حساب میاد.



خب توی این پست در مورد تجهیزات مورد استفاده آقای لایهو صحبت میکنیم اگه فرصت بود بعدا یه پست هم راجع به nevermore و jeff loomis هم خواهیم داشت.

موضوع جالب در مورد تجهیزات الکسی اینه که برخلاف خیلی از نوازنده ها چه گیتار و چه افکتهاش خیلی خیلی محدود و جمع و جور هستن و همین بزرگترین عامل برای صدای خشن و نسبتا خشک و raw موسیقی cob به حساب میاد. به خصوص توی اجراهای زنده که بیشتر این raw و dry بودن صدا به چشم میاد که میتونه برای خیلی از دوستداران موسیقی های aggressive تر جذاب باشه.



الکسی تا چند سال پیش از یه گیتار Jackson با طرح Rhandy Roads Vبه عنوان گیتار اصلی خودش استفاده میکرد ولی بعد از اینکه کمپانی بزرگ فندر کمپانی جکسون رو خرید و به الکسی گفت برای ساخت گیتار signature تو دست کم یه سال زمان لازمه و عین همین پیشنهاد رو esp در مدت سه ماه به اون داد در نتیجه این آقا هم تغییر endorser داد و از jackson به esp نقل مکان کرد.



گیتارهای جدید esp ایشون هم همون طرح مشابه گیتارهای RR-V رو داره با این تفاوت که خیلی مینیمال تر شده و فقط یه پیکاپ EMG روی بریج گیتار قرار گرفته. یه volume control و یه بریج floyd rose سایر اجزا گیتار ایشون هستن. در کل در قیاس با سازهایی مثل fender stratocaster یا ibanez یا ernie ball musicman این مدل ایشون خیلی خیلی جمع و جور و Straight forward ساخته شده و به اعتقاد من به جز کار متال این گیتار به درد کار دیگه ای نمیخوره. 24 فرت با بدنه ebony و maple neck - بدنه alder و ساختار neckthrough سایر اجزای این ساز رو تشکیل میدهند.

از این گیتار تا این لحظه 3 نسخه برای این آقا ساخته شده. 2 تا مشکی و یک سفید.



اما افکتها و امپلی فایر که قسمت مورد علاقه منه!! ((:

به عنوان امپلی فایر انتخاب الکسی لایهو یک Pre amp کاستوم مدل GP1000 و به عنوان پاورامپ VHT TWO/FIFTY/TWO که به صورت استریو مورد استفاده قرار میگیره.

کابینتهای مورد استفاده ایشون هم Marshall 1960B هست که مدل Straight کابینتهای Marshall 1960A به حساب میاد و مجهز به 4 اسپیکر 12 اینچی مدل Celestion G12T-75 هستن.

به عنوان افکت RSP 2400 Hush/Enhancer/Exciter , Rocktron Intellifex کل تجهیزات این آقا رو تشکیل میده.

تا بعد...







 
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin