About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Saturday, August 11, 2007
 
خب امروز راجع به effect Loopهای امپلی فایر ها صحبت میکنم که یکی از موارد ضروری امپ ها به حساب میاد،
خب اول برای کسانی که نمیدونن بگم loop چی هست. هر امپلی فایر دو قسمت اصلی داره . Pre amp که تولید صدا و شکل سیگنال صوتی رو به عهده داره و poweramp که وظیفه تقویت و بلند کردن صدا و دادن سیگنال به خروجی (اسپیکر یا روی امپ یا cabinet) رو داره. حالا اگه شما بخواهید یه افکت رو مابین preamp و poweramp بگذارید اون موقع باید اون رو در افکت لوپ قرار بدید. به عبارت دیگه مثلا یه همچین چیزی خواهید داشت:

guitar signal > pre amp > effect > power amp > speakers

حالا بحثی که مطرحه اینه که بعضی افکتها اگر در لوپ قرار داده بشن بهترن به خصوص اگه شما دیستورشن رو از امپلی فایر بگیرید (امپهای tube driven) در نتیجه اون افکت خاص که در لوپ قرار داده شده پشت دیستورشن قرار میگیره. از این نظر امپها معمولا سه دسته هستن:
1- اصلا لوپ ندارن!
2- Serial Loop
3- Parallel Loop

امپهایی که لوپ ندارن معمولا یا امپهای مدل پایین و جمع و جور هستن که خب به نسبت پولی که شما میدید نباید هم انتظار داشته باشید لوپ داشته باشن، البته حالت دیگه ای هم هست که مثلا شما یه امپلی فایر قدیمی لامپی مارشال یا فندر دهه 70 دارید که به نظر من در اون حالت گور بابای لوپ! امپ خوب را عشق است

2- امپهایی که لوپ سریال دارن. توی این امپها سیگنال مستقیما تحت تاثیر افکت قرار میگیره و کلیتش وارد power amp میشه

3- امپهایی که لوپ موازی یا Parallel Loop دارن. توی این امپها شما قابلیت ترکیب سیگنالهای Dry و Wet رو دارید. برای توضیح بیشتر، Dry Signal صدای مستقیم شما از گیتار به امپه بدون هیچ افکتی و صدای Wet سیگتال با افکته. مثلا صدایی با Delay و بدون Delay که با افکت wet و بی افکت Dry محسوب میشه. و همینطور شما قابلیت این رو دارید که میزان بالانس بین سیگنال Dry و Wet و همینطور میزان ترکیب شدن حجم افکت رو با سیگنال گیتار خواهید داشت. خلاصه امکاناتتون بیشتره!

این هم یه خلاصه در مورد Effects loopها. این مورد رو در موقع خرید امپها مدنظر قرار بدید
تا بعد...
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Friday, August 03, 2007
 


I just can't get enough of this little dude!! :D

Labels:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin