About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Tuesday, December 22, 2009
 



خب به مناسبت آخرین پست سال میلادی و تولد بلاگ و این حرفها! توی این مطلب میرم سراغ فیلمهایی که امسال به نظرم بهترینها بودن و دیدنشون برای من از باقی فیلمها جذابتر بود. البته نحوه این پست ترتیب خاصی نداره و همه موارد زیر به نظرم جزو فیلمهای خوب امسال بودن هرچند که کلا امسال رو بدتر از سال گذشته میدونم (که از ۲۰۰۷ بهتر بود) پارسال امیدوارتر شدم به فیلمها ولی امسال کمتر فیلم خوب دیدم. یا شاید فیلمهای خوب به چشمم نخوردن که توی این مورد از پیشنهادهای شما استقبال میشود (:

1. The Moon: به نظرم یکی از خلاقانه ترین فیلمهای امسال بود. با خرج کم. هنرپیشه کم و کلا جمع و جور. چیزی که توی ژانر علمی تخیلی (که من از فن هاشم) سخت میشه با بودجه کم کار جالبی درآورد. صدای Kevin Spacey هم که به جای خودش خالی از لطف نبود. به هرحال اگه در مورد فیلمهای امسال صحبت کنیم این اولین موردیه که به ذهنم میاد.

2.500 Days of Summer . یه کمدی درام عاشقانه. ولی نه از نوع کلیشه ایش. نحوه narration این فیلم رو خیلی دوست دارم و عقب و جلو شدنهای زمانیش رو. همچنین بازیها به نظرم خیلی خوبه.

3. Paranormal Activity: باز هم یه فیلم کم خرج دیگه اما اینبار در ژانر ترسناک. هرچند خیلی ها اعتقاد دارن که کمی این فیلم overrated هست ولی در کل من باهاش حال کردم. هرچند کمی یادآور Blairwitch project میتونه باشه. در ضمن پایان اریجینال فیلم خیلی از پایانی که اسپیلبرگ براش پیشنهاد داده و تغییر کرده بهتره. لااقل از نظر من.

4. The Boat That Rocked: اگه به pirate radio stationهای دهه 60 و 70 و موزیک راک اند رول اون دوران و حس یاغی گری teenagerی و این داستانها علاقه دارین. از دستش ندین. برای یه علاقه مند موزیک راک دیدن این فیلم تجربه خوبی میتونه باشه

5. Public Enemies: هرچند این هم اونقدر که من انتظار داشتم عالی نبود ولی خوب از بازی کریستین بیل و جانی دپ نمیشه راحت گذشت. یه فیلم قابل قبول و خوب. با یه سوژه جدی و واقعی برای علاقه مندان امریکای در سلطه گنگسترها.

6. Triangle: یه ترسناک قابل قبول دیگه. هرچند بیشتر از اینکه یه فیلم ترسناک به نظر بیاد بیشتر یه thriller روانی به حساب میارمش. شاید یه چیزی شبیه به ترکیبی از shining و machinist (اگه بشه ترکیبشون کرد) از اون فیلمهایی بود که اصلا انتظار نداشتم چیز جالبی باشه ولی خیلی خوب از آب دراومد. به نظر من شدیدا under rated بوده.

موارد دیگه قابل ذکر: Inglorious Basterds, Adventureland, District 9 و ...
Avatar و Serious Man, Time Crimes و یکی دو تا فیلم دیگه هست که هنوز ندیدم. باید دید از اونها چی در میاد.

در عالم سریال هم Flash Forward میتونه پتانسیل خوبی داشته باشه که جای Lost رو بگیره. اما آیا موفق میشه یا نه باید دید. هر چند بعید میدونم ((:

در مورد آلبومهای موسیقی خوب امسال فقط بسنده میکنم به ذکر اسامی چون حتما همه گوش کردینشون:
Porcupine Tree - The Incident
Dream Theater - Black Clouds and Silver Linings
Chickenfoot - Chickenfoot
Cynic - Traced In Air که البته مال پارساله ولی من امسال حسابی کشفش کردم
Slayer - World Painted Blood
Transatlantic - The Whirlwind
Lamb of God - Wrath
و ...

تا بعد...

Labels: , , ,

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin