About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Wednesday, September 02, 2009
 



به بهانه Leak شدن آلبوم جدید گروه Megadeth با عنوان Endgame...

دیشب این آلبوم رو گذاشتم و برای اولین بار دور و بر ساعت 10 شب گوش کردم. به جز Track اول که به نظرم بسیار فوق العاده اومد و جسته و گریخته بعضی از ریفها و ترکها در مجموع اصلا ما رو نگرفت این آلبوم. فکرش رو که میکنم میبینم نه تنها این آلبوم بلکه خیلی از آلبومهای دیگه گروههای قدیمی هم گاها این حالت رو در من ایجاد میکنن که اصلا دیگه جذبشون نمیشم. میخوام بدونم آیا این حالت برای شما هم پیش میاد یا نه. فکرش رو که میکنم میبینم 4 علت اصلی میشه برای این موضوع متصور شد.

1. واقعا کارهای جدید این گروهها (توی مثال خاصی که داریم میزنیم Megadeth) یا یه مورد دیگه که به ذهنم میرسه Operation Mindcrime Part 2 گروه معظم Queensryche و خیلی آلبومها دیگه... شاید واقعا کارهای جدید این گروهها دیگه به خوبی قدیم نیست. خوب این اولین چیزه که به ذهن میرسه

2. شاید تغییر ذائقه توی موسیقی favorite آدم، بتونه باعث بشه که دیگه اون ارتباطی که با موزیک قدیم یه گروه میگیریم با موزیک جدیدش نگیریم. منظورم اینه که شاید در برهه ای از زمان ما سبک خاصی رو خیلی دوست داشتیم (مثلا new wave of british heavy metal) و اون زمان آلبومهایی بوده که خیلی روی ما اثرگذار بوده. حالا با اینکه ذائقه و سلیقه تغییر کرده ولی اون اثر اون آلبوم خاص هنوز روی ما باقیه، ولی کارهای جدیدتر دیگه اون حس رو ایجاد نمیکنن.

3. شاید زیاد گوش کردن آلبوم های قدیمی باعث شده اونها grow کنن و ما این فرصت رو به آلبومهای جدیدتر نمیدیم، ضمن اینکه از فاکتوری به اسم خاطره و Nostalgia و این چیزها هم نمیشه گذشت.

4. گذر زمان یه سری کارها رو به صورت خودکار کلاسیک میکنه. جوری که حتی اگه کاری بدی که از اون کار کلاسیک شده بهتر هم باشه، ولی باز به خاطر اون بار و وزن گذر زمان دیگه نشه با اون کارها رقابت کرد. مثلا فکر کنید، ترکی مثل Escape از آلبوم 1984 متالیکا آهنگ بهتریه یا مثلا Judas Kiss از آلبوم سال 2008 این گروه؟

خوشحال میشم نظرتون رو در این مورد بدونم و اینکه آیا نظر شما کدوم یک از 4 مورد بالاست؟ یا شاید هم عوامل دیگه ای دخیله که به ذهن من نرسیده.
تا بعد...

Labels: , ,

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin