About Mono!
Friends
 
Reviews/Useful For Guitarists
Archive

  Balatarin

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

 

 

 

Monday, January 25, 2010
 
یه سری از پستهایی که فکر میکنم ممکنه به درد دوستان نوازنده یا کسانی که علاقه دارند پستهایی که از نظر خودم جزو پستهای مفید این بلاگه رو بخونن گذاشتم دست چپ صفحه. دو سه سالی بود که این کار رو نکرده بودم. امیدوارم به کارتون بیاد

گروه آلمانی اسکورپیونز بعد از حدود 4 دهه فعالیت با آلبومی که بهار امسال عرضه میکنه خودش رو بازنشسته میکنه. من با اینکه کمی ناراحت شدم ولی از این که قبل از اینکه افول چشمگیری داشته باشن این کار رو میکنن خوشحالم

یکی از دوستان پرسیده بود آلبوم های داستانی مورد علاقه ام رو نام ببرم. در حال حاضر این 5 تا رو میتونم بگم
1. Pink Floyd - The Wall
2. Queensryche - Operation Mindcrime
3. Dream Theater - Metropolis Pt.2:Scenes From a Memory
4. Wasp - The Crimson Idol
5. Pain of Salvation - Be

اگه دلتون خواست و حوصله داشتید اینجا رو چک کنید

متالیکا و مگادث و آنترکس و اسلیر امسال با هم تور خواهند داشت. اجرا در لهستان و بلغارستان قطعی خواهد بود باید دید آیا این پیر و پاتالها سر بیشتر از این هم به توافق میرسن یا نه؟ ((: اگه تا استانبول با هم دعواشون نشه خوبه.
تا بعد...
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

Wednesday, January 20, 2010
 




خب این چند روز خیلی گرفتار بودم و به همین علت پست فستیوال سالانه Namm 2010 امسالمون کمی دیر شد. ولی به هرحال Late better than never. توی این پست نگاهی داریم به محصولات جدید عرضه شده (البته برخی از اونها!!) در فستیوال National Association of Music Merchants که به اختصار NAMM گفته میشه و هرسال در آناهایم ایالات متحده در اولین روزهای سال جدید برگزار میشه.

یکی از کمپانیهایی که من هر ساله سعی میکنم محصولاتش رو چک کنم کمپانی Suhr هست. این کمپانی کوچیک که توسط یکی از luthierهای قدیمی فندر به اسم John Suhr تاسیس شده یکی از باکیفیت ترین سازنده های گیتار در دنیاست. محصولات جدید این کمپانی شامل گیتارهای 7 سیم برای اولین بار در تاریخ این کمپانیه. همچنین قراره یه کارخانه در چین بزنن و خط تولید گیتارهای جدیدی رو راه اندازی کنن به اسم Rasmus. البته قراره این گیتارها به قیمت ارزونتر و با بهترین کیفیت ممکنه ساخته بشه. به این ترتیب که اول در چین ساخته بشه و بعد به امریکا بره و تنظیم بشه و بعد به فروش برسه. باید دید چی از آب درمیاد


کمپانی معروف ساخت امپلی فایرهای گیتار، مارشال امسال دو محصول جدید عرضه کرده. اولیش یه امپ جدیده به اسم JMD1 که preamp اون دیجیتاله و سعی شده تعداد زیادی از امپهای معروف و legendary این کمپانی رو شبیه سازی کنه. اما poweramp اون از لامپ خلا استفاده میکنه و مجهز به چهار لامپ EL34 خواهد بود. باید دید تلاش مارشال در رقابت با محصولاتی نظیر line6 Spider valve که با کمک Bogner ساخته شده در کسب بازار امپ سیمولاتورهای هایبرید به کجا میرسه. من که زیاد حال نکردم با این محصول و کماکان معتقدم بعد از JVM Series که دو سال پیش عرضه شد و فوق العاده بود مارشال کار بهتری نداده بیرون

پروژه بعدی مارشال امپ مخصوص اسلش هست که البته هنوز عرضه نشده و نام AFD رو خواهد داشت که مخفف Appetite for Destruction عنوان آلبوم کلاسیک گروه Guns N Roses هست. به نظر من این امپ از کارهای موفق مارشال از آب درخواهد اومد.



اما Ibanez کمپانی محبوب اینجانب! امسال هم به سنت سالهای پیش افزایش قیمت رو در دستور کار داشته که نمیدونم تا کجا میخواد بره جلو! محصول جدید این کمپانی در خط rg prestige گیتار RG4570 ه که بالاخره دارای پیکاپهای Dimarzio درست و حسابی شده. Tone Zone, Blue Velvet, Air Norton و بدنه Mahogany با یه لایه flamed maple که روی ساز رو پوشونده. قیمت هم که تو عکس معلومه...



یه line جدید دیگه هم مطرح کردن به اسم RGD که منظور از D در اینجا Drop tuning ه. این سازها scale بلندتری به نسبت rgهای عادی دارن و میشه به نوعی baritone به حساب آوردشون. فرم برش بدنه و پیکاپ سلکتور من رو یاد گیتارهای music man میندازه. در ورژنهای شش سیم و هفت سیم عرضه خواهند شد.


در مورد Signatureها هم امسال ورژن قدیمی 7 سیم steve vai مجددا reissue شده و همچنین یه Joe Satriani جدید با 24 فرت و پیکاپ neck به صورت single coil. با شماره مدل JS2400 که میبینیدش.


کمپانی Ernieball/Music Man هم به مناسبت دهمین سال کار کردن با جان پتروچی گیتاریست دریم تیاتر یه ورژن جدید از این ساز رو به اسم JPX عرضه کرده که بدنه نیمه پر داره و پیکاپ سلکتورش هم به حالت 5 وضعیته تغییر ظاهر داده. اینم از این!



نوبتی هم باشه نوبت PRS و گیتار جدیدیه که برای Mikael Akerfeldt گیتاریست گروه بزرگ Opeth طراحی کرده. این گیتار جزو سری SE خواهد بود و مطمئنا قیمت بالایی هم نخواهد داشت. حدس من چیزی بین 600 تا 900 دلاره. حالا باید دید. به نظر من اگه اون O بزرگ رو روی بدنه نمیزدن و میذاشتن رو فرت 12 بهتر بود ولی کی نظر من رو پرسیده؟((:



BC Rich و ورژن هفت سیمه گیتار جناب کری کینگ از گروه Slayer



کمپانی محبوب من در ساخت امپلی فایر Mesa Boogie هم امسال بعد از گرد و خاک پارسالش که دو امپ جدید Electradyne و Mark 5 رو معرفی کرد امسال آروم شده و فقط یه امپ Portable جمع و جور 15 واته عرضه کرده به اسم Transatlantic که ادعا کرده با وزن کم زیر 20 پوندش خیلی راحت برای یه نوازنده قابل حمل و نقله. بدی این امپ اینه که effects loop نداره! یه بدی دیگه که خواهد داشت قیمتشه که باز حدس میزنم توی امریکا حدود 900 الی 1000 دلار باشه و در خارج امریکا 1500.


Orianthi و گروهش در حال اجرای برنامه در Namm امسال


اینم درامز Terry Bozzio...


Jordan Rudess در حال دمو دادن کیبردهای همیشگیش از کمپانی Korg


و در نهایت کمپانی Dean. با گیتار Signature جدیدش برای Chris Implitteri و Dave Mustaine که گیتار Dave Mustaine یه خورده زیادی شبیه گیتارهای Explorer جناب جیمز هتفیلده... چی بگم والا!!


اینم برای حسن ختام به سنت هر ساله... Dean و دخترهاش...;)

تا بعد...

Labels:

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin